Καλάθι

Το καλάθι αγορών σας είναι άδειο
Άνδρας κοιμισμένος με κινητό στο κομοδίνο

Ανιχνευτής ύπνου – τα υπέρ και τα κατά

Ημερομηνία:

Κατηγορία: Συμβουλές ύπνου, Υπνοδωμάτιο

Ετικέτες: Ανιχνευτής ύπνου, Παρακολούθηση ύπνου

Ενημερωνόμαστε διαρκώς για την προσωπική μας υγεία, και είναι κοινώς αποδεκτό ότι ο ύπνος αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι ενός υγιεινού τρόπου ζωής. Έχουμε συνηθίσει να καταγράφουμε και να κάνουμε μετρήσεις σε διάφορα πράγματα της ζωής μας. Είτε πρόκειται για παράδειγμα για το πόσο τρώμε κατά τη διάρκεια της μέρας, ή κάθε πότε πηγαίνουμε για τρέξιμο. Με τον ίδιο τρόπο, το ενδιαφέρον μας ολοένα και μεγαλώνει για να βελτιστοποιήσουμε τον ύπνο μας στο έπακρο.

Ενδιαφέρεστε να μάθετε το δικό σας μοτίβο ύπνου; Ακολουθήστε τον παλιό, καλό τρόπο και διατηρήστε ένα "ημερολόγιο καταγραφής ύπνου" – ή ίσως ένας ανιχνευτής ύπνου θα μπορούσε να είναι μια λύση για εσάς. Εάν είστε σκεπτικοί σχετικά με τη χρήση ανιχνευτών ύπνου, συγκεντρώσαμε για εσάς μερικές πληροφορίες που χρειάζεται να γνωρίζετε.

3 λόγοι για να χρησιμοποιήσετε έναν ανιχνευτή ύπνου:

1. Άμεση πληροφόρηση

Όταν χρησιμοποιείτε έναν ανιχνευτή ύπνου, λαμβάνετε πολλές πληροφορίες σχετικά με τον ύπνο σας. Ανάλογα με τη συσκευή που χρησιμοποιείτε, μπορείτε να λάβετε πληροφορίες σχετικά με το πόσο χρόνο κοιμάστε, την ποιότητα του ύπνου σας ή τον τύπο του ύπνου σας.

Οι διάφοροι τύποι συσκευών συλλέγουν διαφορετικά δεδομένα. Σκεφτείτε για παράδειγμα τις εφαρμογές σε ένα smartphone. Είναι εύκολα προσβάσιμες και σχεδόν ανέξοδες, αλλά τα δεδομένα δεν είναι απολύτως αξιόπιστα, καθώς τα αποτελέσματα βασίζονται στην κίνηση.

2. Εξαλείφει τις κακές συνήθειες και δημιουργεί καλές

Η παρακολούθηση έχει εξαιρετικά αποτελέσματα για να βελτιώσετε πτυχές της ζωής σας. Μας συστήνει στις συνήθειες μας – είτε τις καλές είτε τις κακές. Όταν επιλέγετε να χρησιμοποιήσετε μία συσκευή ανίχνευσης ύπνου, κάνετε μια συνειδητή επιλογή να καταλάβετε και ίσως να αλλάξετε τις συνήθειες ύπνου σας.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα αποτελέσματα του ανιχνευτή ύπνου για να αξιολογήσετε τη ροή του ύπνου σας. Ίσως μπορείτε να κάνετε κάποιες αλλαγές, ώστε να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας.

3. Απαιτεί λιγότερη προσπάθεια από ότι ένα αρχείο ύπνου

Ο παραδοσιακός τρόπος για να λάβετε πληροφορίες για τον ύπνο σας είναι να καταγράφετε και να διατηρείτε ένα αρχείο δραστηριότητας ύπνου. Αυτή η μέθοδος έχει χρησιμοποιηθεί για πολλά χρόνια και αποτελεί έναν αποτελεσματικό τρόπο λήψης πληροφοριών σχετικά με τα μοτίβα του ύπνου σας. Η προβληματική με τη διατήρηση του αρχείου είναι ότι χρειάζεται να αφιερώνετε κάθε πρωί χρόνο για την καταγραφή.

Πολλοί από εμάς δε μπορούμε να διαθέσουμε τον απαιτούμενο χρόνο τα πρωινά, και για το λόγο αυτό η διατήρηση ενός αρχείου ύπνου δε φαντάζει ως η ιδανικότερη λύση. Μια ηλεκτρονική συσκευή ανίχνευσης ύπνου μάλλον είναι μια καλύτερη λύση σε αυτή την περίπτωση, καθώς οι πληροφορίες θα συλλέγονται και θα καταγράφονται αυτόματα.

Έτσι, είστε βέβαιοι ότι θα λάβετε το απαιτούμενο υλικό πληροφοριών, ενώ παράλληλα θα έχετε καταβάλει ελάχιστη προσπάθεια.

3 λόγοι για να μη χρησιμοποιήσετε ανιχνευτή ύπνου:

1. Απαιτεί τακτική χρήση

Απλά μια νύχτα δεν είναι ενδεικτική για τη συνολική ποιότητα του ύπνου σας. Για το λόγο αυτό, χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε τον ανιχνευτή ύπνου για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Μια μόνο νύχτα δε μπορεί να αποτελεί κριτήριο ή να σας προκαλέσει ανησυχία.

2. Ψευδής αίσθηση ασφάλειας

Η χρήση ανιχνευτή ύπνου μπορεί να προκαλέσει ψευδή αίσθηση ασφάλειας, εάν βασίζεστε πλήρως στα δεδομένα. Τα δεδομένα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το μοντέλο ανιχνευτή που χρησιμοποιείτε, και δεν είναι όλοι οι ανιχνευτές ακριβείς.

Το πρόβλημα μεγεθύνεται ειδικά στην περίπτωση που έχετε κάποια διαταραχή ύπνου και χρειάζεστε την αξιολόγηση κάποιου ειδικού. Ο ανιχνευτής ύπνου μπορεί να σας δημιουργήσει την εντύπωση ότι όλα είναι καλά, αν χρησιμοποιεί μόνο μερικές πληροφορίες του ύπνου σας.

Για το λόγο αυτό, συνίσταται να επισκεφθείτε το γιατρό σας, εάν πιστεύετε ότι ενδέχεται να έχετε κάποια διαταραχή ύπνου – ανεξάρτητα από τις ενδείξεις της συσκευής σας.

3. Υπερπληροφόρηση

Στις μέρες μας η ροή των πληροφοριών είναι κατεγιστική. Καταγράφουμε τόσες πτυχές της καθημερινότητάς μας, αλλά μήπως είναι πάρα πολλές οι πληροφορίες; Η παρακολούθηση του ύπνου σας μπορεί να σας προκαλέσει υπερβολική ανησυχία καθώς θα λαμβάνετε κάθε πρωί τα δεδομένα του ύπνου σας.

Θυμηθείτε ότι ο ύπνος είναι μια φυσική διαδικασία. Μπορεί να αποβεί ανθυγιεινό αν αρχίσετε να αισθάνεστε ότι πρέπει να αποδώσετε καλύτερα σε αυτό τον τομέα. Εάν αισθάνεστε ξεκούραστοι όταν ξυπνάτε, τότε ίσως να μη χρειάζεται να παρακολουθείτε τον ύπνο σας.

Λοιπόν, τι χρειάζεται να κάνετε;

Ένας ανιχνευτής ύπνου μπορεί να αποτελεί μια καλή επιλογή για εσάς, εάν ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τις συνήθειες ύπνου σας. Αλλά έχετε κατά νου ότι τα δεδομένα που λαμβάνετε από τους διαφορετικούς ανιχνευτές δεν χρειάζεται να ληφθούν πολύ σοβαρά.

Καλό θα είναι να εστιάσετε στη δημιουργία μιας καλής και ευχάριστης ρουτίνας ύπνου, η οποία τις περισσότερες φορές δημιουργεί ένα υγιεινό μοτίβο ύπνου.


Πηγές
https://www.psychcongress.com/article/pros-and-cons-sleep-tracking-devices
https://www.sleephealthfoundation.org.au/pdfs/SleepTracker-0215.pdf