Καλάθι

Το καλάθι αγορών σας είναι άδειο

Καλάθι

Το καλάθι αγορών σας είναι άδειο
Δύο κορίτσια που κοιμούνται σε γκρι κρεβάτι

Κατανοούμε τη σημασία του ύπνου

Ημερομηνία:

Κατηγορία: Συμβουλές ύπνου

Ετικέτες: Συμβουλές ύπνου

Περίπου το ένα τρίτο της ζωής μας κοιμόμαστε. Ο ύπνος είναι απαραίτητος και σχεδόν εξίσου σημαντικός για το σώμα μας όσο το να ανασαίνουμε, να τρώμε και να πίνουμε. Με καλό και επαρκή ύπνο, μπορείτε να διατηρήσετε μια καλή φυσική και ψυχική υγεία.

Ο εγκέφαλος μας, η φυσική μας ενέργεια και η μνήμη μας ανακάμπτουν όσο κοιμόμαστε. Έτσι, για να αξιοποιήσετε πλήρως τις δυνατότητές σας, είναι απαραίτητο να κοιμάστε αρκετά. Μακροπρόθεσμα η έλλειψη ύπνου μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες.

Χρησιμοποιήστε τη στρατηγική των 90 λεπτών ύπνου

Ο ύπνος μας ολοκληρώνεται σε διάφορους κύκλους, οι οποίοι με τη σειρά τους αποτελούνται από διαφορετικές φάσεις, με έναν κύκλο να διαρκεί περίπου 90 λεπτά. Αυτή η τυπική δομή μπορεί να γίνει αντιληπτή με τη μέτρηση της ηλεκτρικής δραστηριότητας στον εγκέφαλο. Βέβαια, υπάρχουν πολλές ατομικές διαφορές στη διάρκεια του κύκλου, η οποία μπορεί να κυμαίνεται από 60 έως 110 λεπτά.

Όταν ξυπνάτε λίγο μετά την ολοκλήρωση ενός κύκλου, θα αισθάνεστε πολύ πιο ανανεωμένοι από ότι όταν τον διακόπτετε. Επομένως, μια καλή ιδέα μπορεί να είναι να προγραμματίσετε τον ύπνο σας σύμφωνα με αυτόν τον κανόνα.

Στο διαδίκτυο θα βρείτε πολλές εφαρμογές που σας δείχνουν πότε πρέπει να σηκωθείτε, ώστε να μην διακόψετε έναν κύκλο ύπνου. Για παράδειγμα, αν θέλετε να ξυπνήσετε στις 6 π.μ., σύμφωνα με μια εφαρμογή που μετράει τις ώρες του κύκλου, τότε, πρέπει να πάτε για ύπνο στις 20:45 ή στις 22:15.

Αν επιθυμείτε αργότερα, τότε, θα μπορούσατε να πάτε για ύπνου στις 23:45 ή στη 01:15, αλλά κάτι τέτοιο δεν συνίσταται λόγω του χαμηλού αριθμού κύκλου που θα περάσετε.

Συνέπειες λόγω κακού και ελλιπή ύπνου

“Οι άνθρωποι δεν κοιμούνται, όπως επρόκειτο από τη φύση. Ο αριθμός των περιόδων ύπνου, η διάρκεια του ύπνου και ο χρόνος που λαμβάνει χώρα ο ύπνος έχουν παραποιηθεί πλήρως από τη σύγχρονη ζωή.”

― Matthew Walker, Τα μυστικά του ύπνου: Αποκαλύπτοντας τη δύναμη του ύπνου και των ονείρων

Η στέρηση ύπνου και η κακή ποιότητα του αποδυναμώνουν την απόδοση του ανοσοποιητικού συστήματος. Αυτό μπορεί να αυξήσει την ευαισθησία σε κρυολογήματα και μολυσματικές ασθένειες. Τα άτομα με ένα κακό μοτίβο ύπνου αρρωσταίνουν τρεις έως τέσσερις φορές πιο συχνά από τα άτομα με έναν αρκετά υγιή ύπνο. Αυτό το αποτέλεσμα μπορεί ήδη να παρατηρηθεί σε άτομα που κοιμούνται μόνο 5 ή έξι ώρες κατά τη διάρκεια της νύχτας για δύο συνεχόμενες βδομάδες.

Μακροπρόθεσμα, ένα εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα είναι άμεσα συνδεδεμένο όχι μόνο με συμπτώματα όμοια με αυτά της γρίπης, αλλά μπορεί επίσης να έχει ποικίλες πιο σοβαρές συνέπειες. Εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα ύπνου για μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό για να βρείτε μια λύση. Ένας γιατρός μπορεί να κάνει διάγνωση και να προχωρήσει στη θεραπεία κλινικών καταστάσεων.

Έλλειψη συγκέντρωσης λόγω έλλειψης ύπνου

Όσοι κοιμούνται πολύ λίγο πιθανότατα αντιμετωπίζουν προβλήματα συγκέντρωσης. Το ότι ξεχνάμε, ειδικά στην προσπάθεια να επιλέξουμε λέξεις, είναι ένα από τα πρώτα σημάδια. Ακόμη, μπορεί να αφαιρείστε γρήγορα και οι καθημερινές σας εργασίες να απαιτούν επιπλέον προσπάθεια για την ολοκλήρωσή τους.

Αυτό οφείλεται σε έναν εγκέφαλο που χρειάζεται ξεκούραση, καθώς λόγω της έλλειψης του ύπνου μειώνεται η λειτουργικότητα μεταξύ της βραχυπρόθεσμης και την μακροπρόθεσμης μνήμης. Επιπλέον, μειώνεται ο χρόνος αντίδρασης. Κάτω από ορισμένες συνθήκες, αυτό μπορεί να είναι επικίνδυνο, όταν οδηγείτε ή αν χειρίζεστε βαριά μηχανήματα.

Δημιουργήστε ένα καλό περιβάλλον ύπνου

Είναι σημαντικό να κοιμόμαστε σε ένα βέλτιστο περιβάλλον και να ξαπλώνουμε σε ένα καλό στρώμα. Βρείτε περισσότερες χρήσιμες συμβουλές για τον ύπνο στο blog μας.

Συμβουλές ύπνου

Πηγή:
“Why We Sleep: Unlocking the Power of Sleep and Dreams” by Matthew Walker, PhD. https://www.sleepdiplomat.com/